اخبار

گروه مدیریت صنعتی مرکز آموزش عالی الشتر به منظور آشنایی دانشجویان این رشته با فضای کارخانه و فرآیند های تولید اقدام به برگزاری یک بازدید علمی نموده است.

۱۴۰۲/۰۹/۲۷

بسم الله الرحمن الرحیم

گروه مدیریت صنعتی مرکز آموزش عالی الشتر به منظور آشنایی دانشجویان این رشته با فضای کارخانه و فرآیند های تولید اقدام به برگزاری یک بازدید علمی نموده است. در  همین راستا و به منظور تعامل بیشتر دانشجویان این رشته با محیط های صنعتی، یک بازدید علمی-آموزشی با هماهنگی های انجام شده توسط رئیس مرکز آموزش عالی الشتر دکتر امین حسنوند و رئیس گروه ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه دکتر رضا آساره در تاریخ 21 آذر 1402 انجام گرفته شد. 

این بازدید علمی در کارخانه ماشین سازی خرم آباد، به سرپرستی استاد مربوطه دکتر محمد توسلی و جمعی از دانشجویان این رشته برگزار گردید.

در ابتدا جناب آقای دکتر شیخی مدیر عامل شرکت ماشین سازی خرم آباد ضمن خوشامد گویی به دانشجویان، به تشریح چشم انداز و ماموریت این کارخانه پرداختند. در ادامه مهندس شمس مدیر تولید این کارخانه فرآیند تولید محصولات را برای دانشجویان به طور مفصل شرح دادند.

در ابتدا دانشجویان بازدیدی از انبار مواد اولیه کارخانه و نحوه کنترل آنها داشتند سپس با ورود به سالن تولید با نحوه استقرار ماشین آلات، نحوه چیدمان خط تولید، فرآیند های تولید، نحوه بازرسی و کنترل کیفی محصولات آشنا شدند. در این بازدید علمی، دانشجویان علاوه بر آشنایی بیشتر با دستگاه هایی مانند برش، پرس، انواع دستگاه های CNC، انواع دستگاه ها و ابزارآلات سنجش کیفی (کولیس دیجیتالی، ضخامت سنج و ...)، از تجربیات مهندسین خبره و با تجربه بهره گرفتند. سپس با حضور در واحد های نگهداری و تعمیرات کارخانه، انبار مواد و قطعات یدکی و انبار محصولات نیمه ساخته با بخش های مختلف کارخانه آشنا شدند. در ادامه مدیر کنترل کیفیت این کارخانه ضمن تشریح روشهای مورد استفاده برای کنترل سطح کیفی محصولات بر اساس استاندارد های جهانی، چشم انداز روشنی برای دانشجویان رشته مدیریت صنعتی و جایگاه آنها در صنعت آینده کشور ترسیم کردند.  

روند تولیدات شرکت ماشین سازی خرم آباد از تامین کل سازه های فلزی مجموعه کارخانجات پارسیلون شروع شده و با انجام کارهای منحصر بفرد مانند ساخت پل‌های شناور، دکل حفاری و پایه های جک آپ و همچنین ساخت کانتینر ادامه یافته است. با شروع فعالیت‌های نفت و گاز و پتروشیمی در نوار جنوب و غرب کشور، این شرکت حضور پررنگ و موفقی در انجام فاز یک عسلویه داشته است و پس از آن ساخت بخش‌هایی از پتروشیمی‌های مبین، برزویه، تندگویان، ایلام و کرمانشاه را به انجام رسانید. شرکت ماشین سازی لرستان با تکیه بر سوابق نیروگاهی هلدینگ خزر، هم اکنون وارد فاز تولید مخازن و مبدل‌ها گردیده و در آینده نزدیک با تولید فین تیوب در راستای داخلی سازی و خودکفایی گام‌های بلندی را در صنعت برخواهد داشت.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۹/۲۷ - ۱۴:۱۸
۲۲۷ بازدید